I sista minuten...

... fick jag mina ATC gjorda.
ATC, som står för Artist Trading Card, är små kort som man antingen ger bort eller byter med varandra. De får inte säljas. De ska vara i storleken 6,4 x 8,9 cm och på baksidan skriver man vem som gjort kortet, hur många som gjorts i en "serie", när och om det var en "swapp" (organiserat byte).

Jag tycker det är kul med ATC för man får tillbaka en massa tips o idéer som man oxå får behålla, som är ens "egna".

I denna swapp som jag hittade på Stämpelsnack skulle tre kort göras med temat "Sverige/Landskap". Dessa kort ska sedan skickas vidare till Holland och delta swappen med namn "Travel around the world".

Så här blev mina kort som jag gjorde likadana:

image22
Jag har stänkt färg (distressrefiller) på bakgrundspapperet med en tandborste och stämplat med en sjöstjärnestämpel från panduro.
Den stora sjöstjärnan har jag embossat med Distress embossingpulver och färglagt med ditressrefill. Klippt ut och klistrat fast.
Lite bast och en snäck-öljett.

Dessa var riktigt roliga att göra. Även om jag var ute i sista minuten att göra dem fysiskt hade jag planerat större delen av hur de skulle se ut i huvudet och jag tyckte nog de blev bättre än planerna ;-).
Nu är det ett nytt gäng ATCer som ska göras innan 15 september :-).

Kommentarer
Postat av: Mikaelstella

really good site!!

2009-05-28 @ 11:40:40
URL: http://mikaelstella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0