Utmaning 9 och 10

Nu är även dessa utmaningar i Stämpelstafetten avklarade och jag kan visa upp mina bidrag.
Utmaning 9 bestod i stämpla en julgransprydnad med minst 2 stämplade motiv. Jag tyckte väl sådär om denna utmaningen måste jag erkänna.... INTE min grej direkt... men jag gjorde iaf ett bidrag.
Vikt ett avlångt vitt papper "lite käckt" (liftat av ngn på "Scrappening" - be mig INTE förklara!!) och stämplat två olika sorters snöstjärnor på. Stämplat med blått o embossat m Poly Sparkle (Reprint) samt embossat med Silver. Dessutom lite embossingpulver "på papperet" så att det ska glittra mer. Den glittrar otroligt mkt mer "live".
Grannarna undrade nog vad jag höll på med när jag sprang runt utomhus för att hitta en bra plats att fota. Lyckades GIVETVIS trassla ihop silvertråden som den hänger i så det tog kanske 20 minuter att trassla ur.... ggrrrr....
image154


Men utmaning 10 var JÄTTEROLIG!!!
Den bestod i att dekorera en tändsticksask. Detta har jag länge tänkt göra men inte fått tummen ur...
Utöver ngt stämplat på asken skulle följande dekorationer fördelas i laget: Brads - Gem - Krympplastdekoration - Knapp/ar - Glitter. På min lott föll knapp/ar vilket oxå innebar att jag INTE fick använda ngn av de dekorationer som de andra fått tilldelat.
Detta låter ju löjligt enkelt.... men så lätt det är att sätta dit ngt som inte får vara där.... Det gäller hela tiden att tänka, tänka, tänka på reglerna för utmaningen och i laget försöker vi titta på och kolla varandras alster så vi inte får ett kort diskat pga att man missat ngn enkel detalj...

Detta med tändsticksaskar var urkul rent ut sagt och det blev några x-tra men de kommer en annan dag. Så här blev iaf mitt bidrag - liftat av ett kort Marie gjort. Denna blev jag väldigt nöjd med :-)
image155
Stämplar: Magnolia och Snap Stamps bokstavsstämplar
Papper: Dekorera Med Mera - vad annars ;-)
Övrigt: Snöre, bast, knappar och utstansat

Kommentarer
Postat av: Theresia

Så det var din julgransdek. den var läccker i fina blå/silvriga färger!

2007-12-01 @ 08:58:54
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Kada

Jag gillar din udda julgransdekoration, så häftig! Kan tänka mej att du roade dina grannar, men vad gör det? *skratt*

Tändsticksasken är jättesöt!

2007-12-01 @ 12:14:36
URL: http://kada.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Nöjd, ohja, du ska vara mycket mer än nöjd. Kanonfin ask.
Dekosen till granen tyckte jag var cool.
Kram

2007-12-02 @ 22:12:42
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Vad mkt fint du gör,tack för titten!

2007-12-04 @ 20:53:40
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0