Nästa ATC-swapp jag är med i är...

.. ytterligare en på Stämpelsnack. Tema är tekniken "Faux Linen".
Det innebär att man använder ett blankt papper (glossy paper, ej fotopapper) och stämplar en bakgrundsstämpel på det. Sen tar man ett sandpapper och sandpapprar på papperet åt två håll (det ser ut som linnetyg). Färgar in med ngn färg, sandpapprar ev igen och till sist en stämpling igen och de dekorationer man vill använda. Du kan läsa mer om tekniken här: Faux linen

Jag tyckte detta var ruggigt svårt... men det sägs ju att övning ger färdighet och det gäller väl även här misstänker jag... Jag kan kanske lära mig en del på de ATC-kort jag får i retur på swappen...
image83
Jag har stämplat med en notstämpel från Z-stämplar i botten men den syns tyvärr jättedåligt. Duttat med gul olila färg och stämplat fjärilen (som jag inte kommer ihåg vad företaget den kommer ifrån heter) samt text med Snap-stamps. Lite bast och en öljett.

Nu ska det bli jättespännande att se vad jag får tillbaka.

Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Även om det var svårt så blev det himla snyggt. Kul att testa lite andra tekniker.
/Susanne

2007-10-04 @ 17:58:17
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dom är jättesnygga Lena.
Kram Eva

2007-10-05 @ 19:55:08
Postat av: lenislenis

Tack för gulliga ord!

2007-10-06 @ 01:06:38
URL: http://lenislenis.blogg.se
Postat av: Runarellen

Thank you for producing such a down to earth site.

2009-07-06 @ 07:43:02
URL: http://runarellen.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0