På silversmideskursen...

... i juni knåpade jag ihop lite alster jag vill visa. Kursen är på Billströmska folkhögskolan på Tjörn, tio dagar, och jag tror det var sjätte (eller sjunde året...) jag var med där. Det är nääästan samma gäng som kommer år efter år.

Detta armbandet lade jag ner en hel del tid på och det är jag mycket nöjd med. Myyycket fiiilande var det...
image39

Jag hade fått en beställning på ett stelt, slätt armband och jag passade på att göra tre stycken i olika bredder när jag ändå höll på.
Några örhängen blir det ju alltid...
Marie-Louise hade antytt att hon ville beställa ett par örhängen av mig men kunde aldrig komma till skott och berätta hur de skulle se ut... ;-) Hon fick välja ett par av dessa som tack för att hon sett till och snackat med mina blommor medan jag var borta.
image41image42

Tre ringar blev det oxå. Den mittersta tyckte mamma så mkt om så den fick hon nu när hon fyllde år.
image43

Dessutom gjorde jag klart servettringarna jag hade börjat på förra året men lagt åt sidan. Jag var lite tveksam till hur de skulle bli - hur jag skulle fortsätta - om de verkligen blev bra... Men så här med facit i hand är jag jättenöjd med dem. De ser enkla ut (och det är de väl iofs) men mååånga lödningar är det...
image44

Sista kursdagen är det utställning.
Här kommer några bilder från utställningen:


Kommentarer
Postat av: maj andreasson

Bra bilder, Lena!

2007-09-12 @ 22:07:44
Postat av: sussilull

Men ååååååhhhh...va mycket fint!!

2008-03-18 @ 08:23:39
URL: http://www.sussilull.se
Postat av: Henrikjohanne

I love guest books, keep up the good work!

2009-01-07 @ 14:21:34
URL: http://henrikjohanne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0