Länge sedan nu...

... som jag uppdaterade men det har gått för runt....

Igår var jag på scrapträff på Orustscrap - trevligt förstås! Tack Kada!
Förra lördagen satt vi och scrappade på jobbet hela dagen - trevligt det oxå :-). Här kommer några bilder på Lilian, Louise, Marie-Louise, Marie och Benita djupt koncentrerade...  ja, inte Marie-Louise då förstås ;-).

 


Jag har ju hållt två nybörjarkurser i stämpling och korttillverkning på senhösten. De deltagarna önskade sig en fortsättningskurs och i torsdags var jag o Marie-Louise iväg till den kursen.
Jag visade maskning, spotlightteknik och hur man kan göra egna bakgrunder med hjälp av vattenbaserade dynor, vatten i sprayflaska, glitter i sprayflaska, svamp och stämplar. Dessutom hade jag med exempel på hur man kan dekorera en bok eller en tändsticksask. Jag tror de blev nöjda, det verkade iaf så ;-).
I samma lokal anordnades "ärtsoppeafton" så det blev vi bjudna på - riktigt, riktigt god ärtsoppa! Mums!!

Vill börja med att lägga upp bidrag, med tema jul, som jag gjort i Stämpelstafetten på Stämpelsnack.

I utmaning fyra arbetade vi utifrån en skiss.

Stämplar: Stämpelboden färglagd m distresser.
Papper: Inkido


Utmaning sex skulle resultera i ett julkort i de traditionella julfärgerna rött och grönt.

Stämplar: Stämpelboden färglagd m distresser.
Papper: Inkido

Ett RIKT dekorerat kort skulle jag göra i utmaning nio.

Stämpel: Panduro färglagd m distresser (tack för lånet Lilian)

Till sist vill jag bjuda er på lite julunderhållning av Robbie med kör...   :-). Han har liiite svårt att hålla sig för skratt ;-)

Kommentarer
Postat av: Catrin Andersson (Lillstrumpa)

Fina kort du gjort! Alltid kul att läsa om dina bravader. :) Nu är mina julkort klara, bara skriva på kuverten och sätta på frimärken. Sen ska jag försöka göra några andra julkort, har ev beställning på några.

2008-12-08 @ 18:22:47
URL: http://tsambika.blogg.se/
Postat av: Lenalandis

Fantastiskt fina kort du har gjort! Gillar ju Robbie klippet också!

2008-12-08 @ 21:24:55
URL: http://lenalandis.blogg.se/
Postat av: F E B B

MYSIGT NI VERKADE HA! :)

2008-12-08 @ 21:27:04
URL: http://febb.blogg.se/
Postat av: Yoli Design - papper och smycken

wowowowow vilka massa härliga kort...

Älskar ditt RIKT dekorerade och lite frostiga kort... mumma....



tack för i lördags, det var kul å ses...

å när kommer wiiiiiii-kortet med söta tomten?? hihihihi skrattar lite åt det fortfarande



Kram kram på dajj!



2008-12-09 @ 22:34:50
URL: http://yolis.blogg.se/
Postat av: Louise (vbg)

Tack för en härlig dag....jag kommer gärna tillbaka ;) Kramiz

2008-12-10 @ 19:52:42
URL: http://louisevbg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0