InkyWings...

... har en jullovstävling som jag deltar i där sista dagen är idag.
Jag beställde ett tävlingskit och med detta kit följer fyra delmoment, olika kort som ska göras. Endast det som finns i tävlingskitet får användas. Man får dock lägga till vitt papper att stämpla på, färger, lim etc.
Jag tycker det är väldigt kul att skapa utifrån material jag ej valt själv, men ibland svårt, som i detta fallet... Jag fick papper och dekorationer som jag definitivt ALDRIG skulle valt själv... Möjligtvis skulle jag valt en del av produkterna men då hade jag behövt andra "tillbehör", inte den kombinationen jag fick... Så liiite jobbigt har det allt varit.

När jag skulle ladda upp mina bidrag så gick datorn och blev infekterad med ngn hemskt jobbig mask.... så nu är den under påseende.... Så jag fick ta med mig kamera och grejjer och lyckades hitta en dator med bildbehandlingsprogram på jobbet så jag kunde ladda upp mina kort. Skönt att det fungerade :-)

Så här såg tävlingskitet ut. Två julstämplar, papper - cardstock o mönstrat, dekorationer - band (tre sorters), biljetter, filtblommor, löv, knappar, brads, chipboard... (pust så jobbig....har fortfarande ej använt den ;-).... ), blingstenar, tag och rub-ons.


Vad har jag då åstadkommit? Jo, i de olika momenten har dessa kort kommit till:

KORT 1 - MÅSTE använda blommor, ha med ordet God Jul och använda minst tre mönstrade papper.
               - FÅR INTE använda brads, utgå från en kvadrat eller använda stickers/thickers/chipboardbokstäver.

Gjorde ett rektangulärt kort. Två stämplar, granarna o tomten (stämplad m Watermarkdyna) i bakgrunden (det var de stämplar jag fick med kitet). Filtblommor, knapp, band o biljetter. Granarna är stämplade på tre olika mönstrade papper varav en av granarna är stämplad på samma papper som det i bakgrunden.

KORT 2 - Helt valfritt

Använde en annan IW-stämpel och stämplade med hjälp av tekniken falsk akvarell (tycker om den tekniken, tycker det blir så snyggt!!). Använd fram- och baksidan av ett mönstrat papper, biljett och band. Stansat ut bokstäver (CB Harmony) i samma mönstrade papper)

KORT 3 - Skapa ett julkort

Här har jag stämplat tomten o embossat med rött. Den övre tomten sitter på 3D-kuddar men det syns dåligt :-(. Två mönstrade papper, biljetter färgade m dynor, brads o band.

KORT 4 - Här skulle man skapa ett kort utifrån en skiss

Här hoppade jag över stämplingen. Använde en rub-on på mönstrat papper som jag satte text i (CB Typewriter), stansade ut en blomma i samma mönstrade papper som bakgrunden och använde blombandet.


Av bara farten blev det ytterligare ett kort i kategorin Helt valfritt.

Stämplat tjejen direkt på mönstrat papper. Satt blingstenar på vingarna, 3D-lack på håret (syns väl knappt här....) och ett band runt. Stanast ut grattis i QK Chocolate.

Kommentarer
Postat av: Lena

Förstår att det kan vara svårt att få till det när man inte har valt materialet själv, men du har gjort det jätte bra! (det är ju svårt ibland när man väljer själv också :))

Ha en bra fortsättning!

Lena

2009-01-07 @ 16:51:18
URL: http://emmasmormor.blogspot.com
Postat av: Catrin Andersson (Lillstrumpa)

Massor av fina kort du gjort! Flitens lampa har lyst hos dig oxå! :) Idag anlände mitt Magnolia-alfabet, älskar det!!!



På dina receptkort du visa tidigare använde du hänglars kock. Är det din egen?

2009-01-07 @ 21:08:16
URL: http://tsambika.blogg.se/
Postat av: Viveka "Viwa"

Vad du har varit duktig! Finfina kort du har knåpat ihop!

2009-01-07 @ 21:43:09
URL: http://viwa.bloggspace.se/
Postat av: Lotta/ FruH

Vad mycket fint du har gjort! Min kortmakarnivå har varit låg under jul, men jag fick en kick

när jag såg din papperförvaring, så städat bland mina papper blev det ivarjefall!

Kram,

Lotta/ FruH

2009-01-09 @ 12:22:04
URL: http://lottafruh.blogg.se/
Postat av: Ingela

Jag tycker du é helt otrolig att få ihop saker o ting.Jag tycker ja får nån idé ibland men nja......

Jag ligger långt efter!!!

/Ingela

2009-01-11 @ 19:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0