Tutorial - bakgrund med fiskbensmönster

Idag bloggar jag för Creativica där vi denna månaden har temana Asien och Litteratur. Fisk associerar jag till Asien och jag har använt spillbitar till att göra en bakgrund som kallas för fiskbensmönster.
Himla kul teknik och framför allt får man betat av lite från spillbitslådan, det behövs alltid ;)

Jag började med att skära till en bit papper i den storlek som jag ville använda som bakgrund samt skära till remsor av spillbitar, de är 1/8″ breda.

Sen täckte jag papperet med bred dubbelhäftande tejp, hela ytan måste verkligen vara täckt då det rör sig om så smala remsor.
Därefter var det bara att börja med att täcka papperet med remsor. Jag delade först upp papperet i fyra ytor och sen tog jag varje yta för sig.






Färdig”ansad” ser bakgrunden ut så här:

Då bakgrunden blev väldigt färgglad med mycket färger ville jag göra kortet lite ”lugnare”. Jag höll mig därför till en vit kortbas och minimalt med dekorationer. Var dock tvungen att göra en egen brad förstås – perfekt när det matchar!
Stämplarna med fågelburar från Inkadinkado är ju så söta och de passade in bra på kortet, och temat. Varför associerar jag fågelburar med Asien tro? Det vet jag ärligt talat inte men så är det i alla fall…


Stämplar: Inkadinkado färglagd m distresser, Reprint
Papper: Spillbitar
Verktyg: Skärmaskin
Övrigt: Egengjord brad


Kommentarer
Postat av: Snabbscrapparen

Wow! Jätte fin bakgrund. Det ska jag definitivt testa!

2012-04-17 @ 20:44:27
URL: http://www.snabbscrapparen.blogspot.com
Postat av: louisevbg

Läckert! Har testat det nu....kort kommer:)

2012-04-19 @ 23:39:23
URL: http://louisevbg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0