Igår var det....

... måndag och min tur att blogga hos Creativica. Då bloggade jag detta kort.
Det är ett bra-att-ha-kort, som man kan skicka och glädja någon med "bara-så-där" ;)

Här har jag bl a gjord en egen bakgrund. Jag har använt mig av vanligt albumblad som jag torrembossat med Papermania embossingfolder. Sen färgade jag in papperet med hjälp av distresser i olika blå nyanser och Ink Blending Tool. När det torkat penslade jag på relativt rikt med Crackle Paint, Clear Rock Candy, och såg till att jag fick fyllt de torrembossade snöstjärnorna ffa. Jag använde en skräppappbit att ta bort all överflödig Crackle Paint, dvs det som ej fanns i snöstjärnorna. Det fick gå undan då torkningsprocessen börjar relativt snabbt (det blev lite kvar imellan snöstjärnorna också men jag tycker inte det gör något). Jag avslutade med att värma med embossingfönen. Effekten jag ville få fram var de crackelerade snöstjärnorna och jag känner mig nöjd med resultatet .
SÅ kul teknik!




Stämplar: Maja Design Charlie o snöflingor, Papermania
Papper: Landstoken, akvarellpapper
Övrigt: Halvpärlor, organzaband
Verktyg: Papermania embossingfolder, Spellbinders rund och rund scalloped, Distress Ink Tool. Distreser, Crackle Paint Clear Rock Candy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0