Hello Altenew - Hello Nuvo Glimmer Paste

För ett tag sedan köpte jag Nuvo Glimmer Paste och nu har jag äntligen haft tid att använda den – riktigt kul, och jag vill idag visa två kort som jag bloggar för Cili In Papers.
På det första kortet har jag använt en stencil från Altenew. Först har jag färgat in ett papper med distress inks – orange, gul och grön. Jag lät det torka och sen, fortfarande med stencilen kvar, la jag på Nuvo Glimmer Paste i färgen Moonstone.
Jag färgade in ytterligare ett papper med samma distress inks och stansade sen ut Hello som jag monterade på bakgrunden. Gillar den stora dien :-)
På närbilderna ser ni hur läckert det blev med Glimmer Pasten – för visst blev det läckert?
Bakgrunden till det andra kortet har jag gjort på precis samma sätt, färgat in med distress inks och Glimmer Paste, Moonlight. Stencilen kommer från Vicki Boutin.
Dreamtexten är en Sizzix-die som jag stansat ut flera gånger och monterat på varandra för att få en 3D-effekt.
Stenciler: Altenew, Vicki Boutin
Dies: Altenew, Sizzix
Övrigt: Distrss Ink, Tonic Studios Nuvo Glimmer Paste Moonlight

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0