Blå julkort - Crafters Companion

Jag brukar inte vilja börja med julkorten så tidigt men när jag såg Saras kollektion Winter Wonderland, från Crafters Companion, ja – då var jag totalt såld! SÅ vackra färger! Egentligen är det lite otippat att jag skulle gilla dem eftersom de är lite fööör glittriga för min smak men… man kan väl alltid ändra sig vad gäller glitter ;-)
Idag bloggar jag dessa kort för Cili In Papers!
På det första kortet använde jag ett av de vackra papperen med julstjärnor. Jag klippte ut julstjärnor från ett annat papper och limmade fast som dekoration tillsammans med några halvpärlor. Som ni kanske kan se la jag glace på blommorna. Även snöret tillhör kollektionen – jättesnyggt! Bokstäverna har jag stansat ut i Coles ABCs från Lawn Fawn. Jag satte Stick-It på båda sidor innan jag stansade ut. När bokstäverna är fastlimmade på kortet tog jag bort Stick-It på ovansidan och foilade bokstäverna. Det blir inte riktigt till 100% täckt men det är fullt acceptabelt tycker jag! Kan ni se att jag använt två olika färger på foil? :-)
Kort nummer två blev väääldigt glittrigt ;-)
Här använde jag den stora snöflingedien till bakgrund – visst är den snygg! Jag har stansat ut den i Mirror Card, som tillhör kollektionen, men innan jag stansar – Stick-It! Det är just vid denna typen av dies som man undrar – HUR klarade jag mig utan Stick-It?
På denna bilden ser ni ett annat av de snygga snörena.
Cirkeln har jag satt fast med 3d-tejp.
På det sista kortet har jag använt två andra dies i kollektionen, snöflinga och snöflingekant. Jag bara älskar dem – tycker de är jättesnygga! De är utstansade i Glitter card och även i detta fallet – glöm inte Stick-It!
Ett tips – när ni ska limma fast exempelvis bokstäver och vill ha dem rakt – använd t-linjalen!! Det är jätteenkelt att få bokstäverna på rätt plats då!
Dies: Crafters Companion, Lawn Fawn
Papper: Crafters Companion 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0