Förra helgen...

... var det Cybercrop på Hobbyhusets Forum. Då varvade jag korttillverkning med att lapa sol eftersom det var en sån uuunderbar helg. Det var tydligen det som gav mig så'n energi och jag lyckades hinna med mååånga utmaningar. Här får ni se korten:
Detta kort skulle göras kort utefter skissen med minst ett Penny Black-motiv (ett stämpelmärke) samt att kortet skulle ge höstkänsla:
image64
Stämplar: Penny Black förstås... ;-) (som jag lånat av Marie)
och Octoberstamps. Kotten färglagd med distressrefiller.
Papper: Cut-It-Up
Övrigt: Äppleöljetter och sidenband


Nästa kort är oxå gjort utifrån en skiss. Som ni ser har jag vridit på skissen:
image66

Stämplar: Penny Black igen ;-) (lånad av Sussie), Octoberstamps och det lilla
paketet som jag stämplat med WaterMarkdynan kommer från Z-stämplar.
Hönorna färglagda med akvarellpennor samt Dove Blender.
Övrigt: Brads o knapp från Panduro, bast från ett gammalt ljus och spets som
jag tycker liknar hönsnät ;-) eller vad tycker ni?


Jag blev riktigt nöjd med "hönsnätet", tyckte det passade perfekt! Tyvärr kan jag inte skryta med att det var en genomtänkt idé från början... det var något jag upptäckte längs vägen... ;-).

Nästa utmaning var att göra ett kort enbart i färgerna svart och vitt, inga andra färger fick förekomma. Jag bestämde mig genast för att pröva att göra ett kort i tekniken Split Negative - en teknik jag inte prövat innan men som fanns på tekniker-att-testa-när-jag-hinner-listan.
Ett stort problem uppstod dock genast. Jag hade inget svart papper!!! Vad gör man? Jo, man ringer till sin trevliga o käcka granne tillika arbetskamrat, Marie, och hon hade som tur var svart cardstock. Jag sprang fort o hämtade. Man kan ju undra om det finns ett egetintresse i att "smitta ner" sina arbetskamrater med samma hobby som man själv har ;-) - kanske det - hade jag inte "smittat" Marie hade jag ju inte kunnat låna cardstock av henne ;-).
image67
Stämplar: PSX och Octoberstamps.
Övrigt: Band och brads från Panduro

Här har jag alltså skurit till vitt o svart papper lika stort som stämpeln. Därefter stämplat med svart dyna på vitt papper och embossat med clear pulver. Jag har stämplat på svart papper och embossat med vitt pulver. Lite pilligt... Sen blir det pilligare... då ska man dela motiven på exakt samma ställe. Om allt går väl så har man sedan fyra pusselbitar som passar bra ihop till två motiv att dekorera med. Det andra kortet är inte gjort ännu, men det kommer. Testa om du inte gjort det - det var riktigt kul!

Kommentarer
Postat av: Magnetsussie

Hej du!
Helt underbara kort! Jag tänkte själv i lördags på mässan i Göteborg på att man kanske skulle göra ett svart/vitt kort och här ser man ju att det är döläckert. Kör på!!

2007-09-17 @ 20:48:54
Postat av: lenalandis

Vad snyggt det svart vita kortet blev det gillade jag skarpt!

2007-09-26 @ 17:14:43
URL: http://lenalandis.blogg.se
Postat av: lenislenis

Tack för gulliga kommentarer! Det var kul att lyckas för det kändes som om det kunde gått käpprätt... Jag blev nöjd själv!

2007-10-04 @ 00:16:12
URL: http://lenislenis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0