I onsdags...

... lastade jag bilen med ett gammalt ikeabord jag har och åkte ut till mamma.
Jag behöver ett sidobord vid soffan och tänkte att jag kan lika gärna testa att måla om ett gammalt jag har - men i slutändan blir nog det dyrare...hmmm... Men vem bryr sig om ekonomi när man kan återanvända gamla saker...?

Jag har ju inget direkt utrymme jag kan stå och måla men det finns ju gott om plats i mammas källare.
Här får ni både FÖRE- och EFTER-bilder. Jag blev ganska nöjd - hoppas jag fortfarande är det när det torkat (det har det förstås redan gjort men jag har inte sett det torrt själv). Ska nog gå på med lite sandpapper här o var för att ge ett slitet uttryck oxå.
Vad tycker ni? Detta är mitt första försök till att måla om en möbel. Hjulen ska tas bort. Egentligen hade jag tänkt lägga mosaik på skivorna men jag tror jag hoppar över det, i alla fall till en början. Det kan jag ju alltid justera i efterhand om jag vill.
image74
image75

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Kul att göra om gammalt man redan har,sånt gillar jag. Kanonfint, blir nog läckert om du sandpapprar lite också för att få gammalt stuk på den.

2007-09-16 @ 07:47:44
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0