För ett bra tag...

... sedan fick jag ett kuvert med posten. I kuvertet låg pysselmaterial och ett bifogat brev sa:

Här kommer en liten utmaning där jag plockat ihop tre lika kit. Ni ska använda allt som är med, dock behöver ni inte använda alla utstansade blommor eller snöflingor. Ni är fria att mista, distressa eller vad ni vill. Dock måste det finnas med en motivstämpel som är målad/färglagd på ngt vis. Ni får lägga till saker. Lycka till!

Det var gulliga Catrin som skickat detta till mig och Viveka samt att hon själv också gjorde samma utmaning - Jättekul!!!

Så här såg materialet ut:


Jag fick gjort kortet relativt snabbt men det har legat ett tag då jag skulle ha på snö samt fota det för att kunna blogga och det tog lite tid... - men nu äääntligen Catrin!

Så här blev mitt kort:


Stämplar: Magnolia färglagd m distresser, Kortmakaren textstämpel
Papper: Mönstrat papper från Dekorativ Design och wellpapp. Här har jag lagt till blå CS till kortbas samt till en liten matta under motivet
Övrigt: Sidenband, brad och snöflingebrads. Jag har målat m Crackle Paint på wellpappen, stickles på snöstjärnorna o "snö" under snögubben. Retroblommorna har jag satt ihop och sprayat m vatten o knycklat till "lite lagom"

Catrins kort ser ni här och Viveka har inte bloggat sitt kort men hon har lagt in det på Facebook (om ni kan se det där?)

Kommentarer
Postat av: Catrin (Lillstrumpa)

Åh, vad läckert ditt kort blev, och snögubbestämpeln är ju inte fel heller. :) Tänk vad olika våra 3 kort blev, trots att vi hade samma utgångsläge... Ska bli spännande att se nästa utmaning...

Kram

2011-11-29 @ 18:47:14
URL: http://tsambika.blogg.se/
Postat av: lenislenis

Ja det är kul att använda samma material men att det ändå kan bli så olika :)

Tack igen för utmaningen!

2011-11-30 @ 23:10:58
URL: http://lenislenis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0