Stjärnkorg

Ska ni iväg och besöka någon så här i mellandagarna men glömt bort att skaffa en liten present har jag ett tips till er. Varför inte vika denna söta lilla stjärnkorg (beskrivning hittar du här) och fylla den med hemmagjort julgodis, pepparkakor, nötter eller annat?

Jag har använt mig av ett helt mönsterpapper från Bildmålarna till att vika själva korgen. Handtaget har jag gjort av en remsa cardstock samt dekorerat med samma mönsterpapper. Jag stansade med en Martha Stewart kantstans.

Då jag ej hade någon spets i rätt färg, tog jag en vit spets och färgade in den med Distress Peeled Paint – det funkade ypperligt! Lite pärlsnöre, samt en vit blomma som jag chalkade kanterna på med Distress Peeled Paint och sen sprayade med vatten som gjorde de läckra effekterna, fick utgöra resterande dekorationer.

 
Papper: Bildmålarna
Dekorationer: Blomma, pärlsnöre, spets
Övrigt: Distress Peeled paint
Verktyg: Martha Stewart kantstans

Kommentarer
Postat av: Iffa

Urtjusig ask du vikt till = gillade den massor =)
Härlig grön färg på ditt papper och underbart handtag! Detta är verkligen en perfekt "gå-bort-present"!!!
Ha en härlig nyårshelg!

2012-12-28 @ 16:36:03
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Gabriella

Så härlig korg!
Jag har gjort en som jag behåller för inspiration i framtiden!

2012-12-30 @ 19:17:11
URL: http://flodalarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0