Tim Holtz Distress Inks

Ärligt talat, skulle man klara sig utan Tim Holtz distresser? Både inksen och oxiderna är ju så användbara och fantastiska att jobba med! Tja, ska man stämpla så föredrar jag i de flesta fall andra dynor, men de är helt outstanding till exempelvis egengjorda bakgrunder. De här korten bloggar jag hos CiliInPapers idag.

Jag plockade fram inksen och skar till en bit Sheena-papper i samma storlek som kortbasen. Med hjälp av ministenciler från Tim Holtz färgade jag in mitten av papperet med fyra olika färger. Jag stansade ut en text och monterade på en cirkel i vellum som fick fullborda kortet. Jag nöjde mig med detta. 

 
Det andra kortet är gjort på samma sätt. Det är en Tim Holtz-stencil och infärgning med Distress inks. Här valde jag dock att maska stencilen så att den infärgade ytan blev smalare. När färgen torkat la jag på ett lager Nuvo Glimmer Paste genom stencilen. Tycker det blir så läckert! Här satte jag dessutom en bit svart cardstock under för att matcha den, på svart botten, vitembossade texten från InkyWings. 
 
Stämplar: InkyWings Motivstämplar
Dies: Sizzix, Lawn Fawn
Färg: Distress Inks
Övrigt: Stampers Anonymous Tim Holtz ministenciler, Glimmer Paste

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0