Det känns som om...

... det var eeevigheter sedan jag uppdaterade. På sistonde har tiden bara runnit iväg... men nu äääntligen.

Idag var det snöoväder när jag vaknade, man kunde inte se långt... Men, när snön som skulle komma väl låg på marken så blev det en uuunderbar dag. Solen sken och jag är alltid lika fascinerad av hur tyst det blir ute när det snöat. Det är så underbart.
Jag tror oxå det är första gången jag uppskattade snöskottningen, snön var LÄTT! Annars är den alltid hiskeligt tung tycker jag.
Här är ett par bilder från promenaden jag gick, det är väl bara en tidsfråga innan snön försvinner igen... ;-)

image178
image179
image180


Fick ett roligt paket i brevlådan för ett par veckor sedan. Hade vunnit på InkyWings blogg. Kul!!!
image186

Lousievbg har utmanat mig.
Länka till den som utmanat dig. Berätta sju sanningar om dig själv. Utmana sju stycken i slutet av ditt inlägg.
Lämna ett meddelande till den du utmanat . 
Det var svårt att komma på... men nu har jag klurat lite ;-).

1 - Jag är väldigt godtrogen och tror alla om gott (=lättlurad...hi, hi)
2 - Har en förmåga att kunna tabba mig, och göra bort mig, i alla möjliga o omöjliga situationer - men jag bjuder gärna på det ;-)
3 - Jag är en bra förhandlare.
4 - Jag kan tala sindebele som är en dialekt/variant av zulu. Har bott o arbetat för Röda Korsets Ungdomsförbund under 2½ år i sydvästra Zimbabwe i mitten på 90-talet. Har dock inte så stor användning för min sindebele idag *ler* - så jag har glömt en del.
5 - Har alltid haft en dröm om att hoppa tandemhopp med fallskärm. Vad väldigt nära min dröm en gång då jag var en av fem personer som deltog i utlottningen av två tandemhopp.
6 - Som 14-åring gick jag en kurs och vävde mitt eget tyg till Bohusdräkten... får väl tillägga att jag fick en del hjälp... ;-). Av de fyra meter kjoltyg som skulle vävas vävde jag ca 20 cm - resten vävde mormor åt mig - behöver jag tillägga att vilka de 20 centimetrarna jag vävt själv är syns tydligt ;-).
7 - Jag är fruktansvärt envis och har jag bestämt mig för ngt har jag hiiiskeligt svårt att ge med mig. På en resa till Polen för ett antal år sedan övertygade jag och dirigerade mina sju reskamrater åt helt fel håll i Warsawa eftersom jag var säker på att det var åt det hållet vi skulle gå. Jag fick snällt följa med dem åt helt motsatt håll när jag till slut insåg att jag hade fel... vilket de försökt berätta för mig från början...

Jag ser att många redan har gjort utmaningen men jag utmanar:
Susanne  
Sassa  
VeronicaP  
Åsamia  
Kada  
Cia  
Kicki  



Kommentarer
Postat av: SasSa

Tack söta du i dubbel bemärkelse! Kul att läsa lite om dig;-)
Ha en fortsatt mysig söndag!
Kram SasSa

2008-02-03 @ 12:29:38
URL: http://sawila.blogspot.com
Postat av: Kada

Vilka härliga foton!!! Älskar snö och vinter, men det har ju inte blivit så mycket av den varan i år...

Jag står över utmaningen då jag gjort nåt liknande för inte så länge sen,
men tack för att du tänkte på mej!

KRAM! /Kada

2008-02-03 @ 12:57:52
URL: http://kada.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Tack för att du utmanat mig, men jag står över. Har så svårt att skriva sånt där på nätet.

2008-02-03 @ 21:37:22
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0