Äntligen...

... kommer det en uppdatering här på bloggen. De sista veckorna har bara gått för runt. Förra helgen var jag i Alingsås på Stämpelbodens mara. Jag och Louise samåkte dit. Det var kanontrevligt!! Både att samåka samt maran ;-)

(Om ngn hittar sig själv på bild här och inte vill vara med - säg till så tar jag bort fotot)
Här är Louise i full fart med färgläggning av stämpelmotiv.



Helgen innan var det ju Scrappening som oxå var kanontrevligt!


Catrin väljer kort...

Viveca väljer dekorationer...

och Benita väljer papper o stämplar...

lite utlottningar...

Viveca kör sin fotoposé - värsta smajlet o huvet' på sné...

Jag o Catrin försöker vi oxå men lyckas inte speciellt bra... ;-)

Medan Benita kör ett träningspass med sin nyinköpta stans... ;-)

Men även om det är trevligt o kul så blir man trött när de lediga dagarna är fullbokade...
NU är jag långledig denna helg, hela fyra dagar. Det ska bli/är sååå skönt!
Idag (läs torsdag) har jag haft sovmorgon och sen var jag o tränade. Fick ringt ett par samtal som behövde ringas och var till ett glasmästeri för att be dem såga ut två skåror i en plastlåda jag köpt på Ikea som är tänkt till pappersförvaring, med hängmappar i.
Visst fixade de det, skulle ringa när det var klart. De ringde o jag hämtade.... men oj.... det skulle gå på 400 kr!!! Jag hade visserligen inte frågat hur mkt det skulle kosta men trodde definitivt inte att det skulle hamna på såna astronomiska summor....
Nu löste det sig ändå väldigt bra för killen som lämnade ut detta till mig tyckte oxå att det blev dyrt och gissade att jag inte hade förväntat mig den prisklassen direkt... jag fick betala 200 kr och det kändes ok.
Har satt ihop lådan och jag blev väl tyvärr inte 100% nöjd.... Jag ska fota o visa men tanken var att jag skulle kunna ställa den i garderoben o lasta ngt annat uppepå. Det går inte för papperen sticker upp ngn centimeter.... Jag hade mätt lite tokigt o skulle ha haft skåran lite längre ner.... OM det hade gått, det är inte mkt att ge på...  Men, men.... får testa o se hur det fungerar.

I förrgår kväll hade Boxern "ramlat ur" som den gör alltför ofta.... så jag skulle göra en ominstallation. Inga problem, det kan jag göra i sömnen... men.... halkade på en knapp o allt försvann... och NU kan jag inte se på TV alls.... grhrhrrjhh....Usch så jobbigt... Varför ska man vara så beroende av TVn och serier???
Igår ringde jag iaf Marie och frågade vad hon skulle göra kl 21. YES! Hon skulle titta på Grey's Anatomy (vilket jag hade mistänkt) så jag bjöd in mig själv att titta på TV. Stackars Marie.... Men hon får skylla sig själv att hon flyttade in som granne till mig ;-)
Hoppas få hjälp med den j-a Boxern, förhoppningsvis imorgon....

Men ikväll har jag iaf haft tid att gå runt på en riktigt lång bloggrunda, det har jag inte hunnit på länge.
Har hittat många sidor med bloggodis - kika in på de sidorna :-)

I Lenes Kortblogg kan man vinna ett paket från Grodans
Carina
lottar ut en jättesöt nalle!
Magdas firar sin nya blogg
Titta oxå in hos norska Elin som gör underbara alster!

Blev ju utmanad av Louise men har inte hunnit.... Här kommer mina svar:


Vilken bok läste du senast?
Jag trooor det var Sjöjungfrun av Camilla Läckberg.
Håller just nu på med CD-boken Främmande Fågel av Anna Jansson.

Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?

Säkert manliga skulle jag tro...


När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller

tänker du "nu har jag en fjärdedel kvar", "en tredjedel", "hurra

bara hälften kvar" ..

Ja, jag räknar, framför allt om boken är väldigt bra. Men då med tanken - "Nej, nu har jag redan läst hälften". "Åh nej, nu är boken snart slut". Jag läser periodvis och när jag läser gör jag det oftast så intensivt så det blir så tomt när boken är slut.


Hur väljer du böcker du vill läsa?

Försöker undvika köpa böcker (hyllorna hemma fyller på sig för snabbt) utan lånar på biblioteket. Då plockar jag runt i hyllorna. Sen är det förstås favoritförfattare som kommer ut med nya böcker som jag vill läsa.


När blir en bok för lång?

Aldrig egentligen.


Läser du lika gärna på engelska som på svenska?

Njae... försöker dock läsa på engelska ibland.

Vilken bok blev du senast berörd av?
Böckerna om Damernas Detekitvbyrå är bara för underbara. McCall Smith har verkligen fångat alla Botswanska uttryck, sätt o kultur. Jag har ju bott i Zimbabwe (grannlandet) under 2½ års tid och jag får verkligen "hemlängtan" när jag läser böckerna. Jag blir otroligt nostalgisk!

Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig

Nej, inte "officiellt". "Har man börjat läsa en bok så läser man klart" - vilket idiotiskt motto att leva efter!!! Boken ligger kvar på nattduksbordet tills jag tröttnar att ha den där. Då kan jag skrota den med motiveringen "Nu var det så länge jag läste i boken att jag nog måste läsa om från början för att komma in i den, då kan jag göra det en annan gång, inte just nu"

Vilken bok lämnade du senast?
Ingen aning.

Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla/lånar du ofta?
Deckare.

Rekommendera fem författare!

John Grisham, Michael Connely, Alexander McCall Smith, Camilla Läckberg och Viveca Lärn.

Jag utmanar.....Som får berätta något om sina läsvanor.....och även alla andra som vill utmanas! Skriv gärna en kommentar så jag kan läsa vad Ni har skrivit!
Eva F
VeronicaP

Catrin

Måste ju oxå berätta att jag är med i Stämpelstafetten, på forumet Stämpelsnack, i år igen. Bli medlem på forumet så du kan gå in o titta på alla inspirerande bidrag - och glöm inte rösta ;-)
Har hamnat i laget Stämplarna - Vi gör det med TRYCK  tillsammans med lagkompisarna Elin, Helena, Matilda och Karin. Så här fin är vår logga som Helena designat


Kommentarer
Postat av: Catrin Andersson (Lillstrumpa)

Massa fina kort mm. Här är det oxå fullt upp, ska försöka uppdatera min blogg lite jag oxå.

2008-11-11 @ 17:06:40
URL: http://tsambika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0