Har lovat att hålla...

...i en kortkurs snart. Marie-Louise moster m väninnor vill lära sig stämpla och göra egna kort.
I förrgår var jag o Marie-Louise och köpte material. De vill ha det så då de inte riktigt vet vad de ska köpa... Vi köpte cardstock, lite mönstrade papper, albumblad att stämpla på, blommor, bastband och brads. Dessutom har vi köpt 3D-kuddar och häfta. Stämplar, dynor o embosingpulver lånar jag ut.
Har delat upp dekorationerna i påsar och ska även dela upp papperen tänkte jag. Sen får de byta med varandra men jag tänkte inte göra alla paketen lika.
Ska oxå jag skriva ihop en liten lista på sånt de SKA ta med och sånt de KAN ta med.
Det ska bli riktigt roligt att hålla en kurs, jag älskar att visa, berätta o förklara. Eg kan man ju undra varför jag itne blivit lärare?

Igår satt jag och registrerade mig, läste på och kollade in introduktionsfilmer på Högskolan i Jönköping.
Jag är ju student där i höst, och ev oxå till våren beroende på hur flitig jag är... ;-)
Jag ska gå en distans-kurs som heter Digital Bildbehandling och det ska bli SÅÅÅ roligt! Man läser den på en eller två terminer och det är Photoshop man lär sig använda. Jag är ju autodidakt vad gäller Photoshop så det ska bli kul att lära sig allt riktigt, från grunden.
Nu hoppas jag bara att böckerna jag beställde igår kommer snart oxå.

Titta in hos Starving Artistamps som lottar ut lite blog candy. Visst hade det varit kul att vinna de härliga stämplarna!

Kommentarer
Postat av: Marit

De har riktigt roliga kurser i Jönköping, men visste du att man kan gå en James Bond-kurs på högskolan här i Skövde. Det är rätt häftigt med ;-)

2008-09-06 @ 00:36:39
URL: http://maritsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Marit

Nej, jag gick inte, men det var rätt lockande faktiskt =)

Tyvärr har jag sjukersättning och får inte gå i skolan =(

2008-09-06 @ 17:25:39
URL: http://maritsscrapblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0