Kortkurs i veckan

I veckan som var hade jag en kortkurs i Valbo Ryr. Det var kanontrevligt!
Marie-Louise var "länken" och hon var med mig o köpte ffa papper men oxå lite dekorationer (blommor o brads). Deltagarna på kursen ville nämligen ha ett startpaket då de inte visste vad de behövde så vi ordnade ett paket m material till åtminstonde tre kort (men de kan nog få till fler om det är så).
Vi möttes av ett helt underbart gäng på tio personer som dock var svåra att få tyst på ;-) - de var pratglada men det är ju bara trevligt :-D. De trodde sig inte klara av detta med att stämpla o göra kort.... men det tog inte lång stund förrän de var fullt engagerade i att stämpla, färglägga, välja papper etc etc. Många fina kort blev det - jag var riktigt imponerad över så fina alster de skapade!!
Dessutom hade de fått i uppgift att plocka med sig diverse saker hemifrån som de kunde använda att dekorera korten med och de hade verkligen varit kreativa o använt sin fantasi där. Det var sååå roligt!
Det tyckte de oxå och de vill ha fler kurser... Först o främst är det ett gäng som inte fick plats här som vill gå men sen vill de oxå ha fortsättningskurs.
Jag har iaf lovat ytterligare en nybörjarkurs och sen får jag se om det går att hitta datum till fortsättningskurs oxå.
Här ser ni några bilder från kursen (har tjoffat ansiktena då jag glömde fråga om det var ok att lägga bilderna här). Marie-Louise var med mig och hjälpte till o här på första bilden ser ni henne i full aktion (hon hade trott hon skulle hinna göra kort själv... ;-)  )


Här är alla de fina kort de hann med att göra:



Igår var jag på scrapträff i Utby, Göteborg vilket var mkt trevligt. Ska se om jag hinner lägga upp bilder därifrån imorgon kanske... njae... det hinner jag nog inte - det får bli tisdag ;-)

Kommentarer
Postat av: Lena

Inte hade behövt tjoffa oss.. vi är sååå gärna med på bilder. S

2008-09-30 @ 07:59:33
URL: http://www.nogg.se/girafflyckan
Postat av: SusanneSj

Så trevligt det ser ut. Många fina kort har ni fått till också.

Förstår inte att de är såååå kul att träffas ett gäng tjejer och scrappa.



kram kram

2008-09-30 @ 21:18:59
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Catrin Andersson (Lillstrumpa)

Spännande! Nu sitter jag här krasslig och hostig så jag har varit hemma från jobbet. Men jag längtar till Scrappening... :)

2008-10-01 @ 20:37:14
URL: http://tsambika.blogg.se/
Postat av: Catrin Andersson (Lillstrumpa)

Ska du till Lindome i helgen? Mig passa det inte, tur var väl det då jag nu är hemma och är sjuk. Vill så klart läsa en liten rapport om du är iväg. Alltid kul att läsa! :) För mig blir det nog iaf en liten sväng till Papperkraft, mässan i Partille.

2008-10-02 @ 21:27:48
URL: http://tsambika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0