Nu har dagarna...

... rullat på snabbt igen. Än en gång har det gått lång tid mellan uppdateringarna.

En del har dock hänt. Jag o Sussie var på Kortmakarens mara 6e juni - mkt trevligt! Jag hann med många kort, hela sju stycken! Rekord alltså!
Sen blev jag sjuk... varit riktigt krasslig... tråkigt eftersom jag missade de första dagarna på silversmideskursen jag skulle på. Varje år i juni går jag på en 10 dagars silversmideskurs på Billströmska Folkhögskolan på Tjörn - det är mkt trevligt och kul. Men i år missade jag som sagt var de första två dagarna och jag var inte helt återställd förrän på söndag, dvs jag hade fyra dagar på kursen då jag verkligen gick på halvfart.
Hann/Orkade inte med det större projekt jag hade planerat göra på kursen utan jag gjorde lite mindre projekt. Visar en annan dag vad jag gjort.

Nu är jag iaf back in business. På lördag blir det Orustscrap med Sussie samt några till misstänker jag ;-) - ska bli kul!

Fått lite bakläxa... Jag berättade ju i förra inlägget att jag vann korttävlingen på Stämpelbodens mara men vad vann jag? Jo, jag vann ett presentkort på 250 kronor - fortfarande oanvänt :-). Kände mig mätt på shopping så jag bestämde mig för att vänta med att shoppa upp presentkortet - kul att ha vid ett annat tillfälle :-).

Nu är det då dags att visa några alster :-). Har mycket på lager nu!
Tänkte först visa det jag gjorde på Kortmakarens mara. Jag kom alltså hem med rekordantalet sju!! kort!!! Dessutom så hade jag massor med vinster med mig hem! Helt otroligt!
Jag vann på röstning i två utmaningar och jag vann på lottning i två utmaningar! Dessutom lottades många närvaropriser ut oxå... oj, oj, oj.... den dagen gick jag verkligen plus ;-)

Stort tack till Kortmakaren och stort tack till alla sponsorer: QuicKutz, Prima, Petaloo, Reprint, Penny Black, YouDo, Ranger, Doodlebug och Hero Arts.

Först ut är ett kort i utmaningen: "Papper ur påsen". Vi fick en välkomstpåse med papper, stämpel, die och lite dekorationer. Papper ur påsen skulle användas till denna utmaning med temat: Sommar, sol, semester.
Initialt hade jag texten sommarhälsningar på kortet men ändrade till Krya på dig då jag hade ett beställningskort. Jag hade det lite i bakhuvudet när jag gjorde kortet ;-)

Stämplar: Skogstokiga förglagd m distresser. Textstämpel fick jag låna av Louise,
vet tyvärr inte var den härstammar från.
Övrigt: Band och brads



Med detta kortet vann jag, genom röstning, trädstämplarna från Hero Arts. Visst är de söta!


Nästa utmaning bestod i att göra ett kort i otraditionell vikning.

Stämpel: Skogstokiga färglagd m distresser.

I denna utmaning vann jag följande på lottning.


Kortmakaren hade precis släppt ett gäng stämplar. Vi fick en sådan i välkomstpåsen och en utmaning bestod i att göra ett kort eller LO med ngn eller fler av dessa stämplar.


Stämplar: "Solen" och larven är två av de nya stämplarna
Papper från välkomstpåsen.

Även i denna utmaning hade jag tur och vann lottningen - alla de nya stämplarna!!!


Nej, nu får ni inte se fler kort idag - jag måste ju spara några oxå ;-)

Kommentarer
Postat av: Catrin Andersson (Lillstrumpa)

Oj, va duktig du var som hann med så mycket! Grattis till alla vinsterna. På söndag bär det iväg på scrapträff för mig och Viveka, ska bli så kul. Var längesen vi var iväg på något så nu var det dags.



Kramiz

2009-06-24 @ 22:59:38
URL: http://tsambika.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilka härliga kort! Och vilken tur du hade! Får nog också försöka komma iväg på nån mara någon gång, det låter jätte kul:)

2009-06-26 @ 15:17:51
URL: http://emmasmormor.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

men ojojoj! Vilka härliga vinster du lyckades norpa åt dej!! =D

Stort grattis!

Å korten är ljuvliga!!! =D

Trevlig söndag på dej!

KRAM Petra

2009-06-28 @ 13:46:19
URL: http://paradises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0