Uppdateringsdax...

... för det var riktigt längesedan nu... Ledsen för det... Jag har semester men vet ändå inte vart tiden tar vägen..??

Vill först visa några bilder från cykelsemestern till Skagen, med mina kära arbetskamrater, som vi gör varje år, sista helgen i augusti. De år jag varit med... kan det vara 4-5 stycken...?? så har vi ALLTID haft KANONväder! Men...ngt år skall väl vara det första till att slå snett vad gäller vädret...

I år var det inte ngt kanonväder direkt...
Vi cyklar från Fredrikshamn, där vi i år fick jättefina röda cyklar :-), mot Skagen, men vi bor en mil hitom Skagen. Ungefär halvvägs kom det en rejäl regnskur. Vi klarade oss hyfsat bra då vi precis hade stannat för att käka men min sadel blev blöt.. (gelsadel) och dum som jag var satte jag mig på den när vi cyklade vidare... hmm... Lite blöt i rumpan blev jag... ;-)
Innan regnet kom hann vi dock med några traditionella vätskedepåer ;-)

Vi hinner knappt utanför Fredrikshamn innan man känner att man nog måste fylla på lite så man inte lider vätskebrist ;-).
Här är hela cykelgänget vid första vätskedepån: Agneta, Maggan, Marie-Louise, Gittan, Maggan, Anne och jag bakom kameran. I år "bemannades följebilen" av tre personer men de var ute på andra äventyr här ;-).

På lördagen tog vi tåget in till Skagen. Det finns inget som går upp mot att sitta i Skagens hamn, med massor av båtar och folk som firar av sommaren med en kall öl... Det blev ju inte riktigt så i år då... det regnade skurar, oavbrutet...

Det fanns bara ett ställe i hamnen som hade tak... och där var det mer än fullt men de hade ett band som spelade bra musik så vi blev ändå stående där med våran kalla öl...


Även om musiken var bra och våra ben starka, trots cykelprestationen dagen innan, så var det väl mindre mysigt att stå under paraplyerna (i bästa fall) utanför den allmäna toaletten och smutta på den kalla ölen... ;-)

Vi stannade inte så länge i Skagen utan åkte tillbaka till vårt mysiga lägenhetshotell istället.

Söndagen, hemresedagen, började vått... Denna dag var det mkt regnkläder på, regnklöder av, regnkläder på etc. Vi började med dem på, det regnade lite lagom. När regnet upphörde så blev det för varmt med dem på så regnkläderna åkte av, sen började det regna igen då åkte de på etc.
När vi kom fram till "vår pub" var det fint väder och regnkläderna var av. Vi kunde sitta ute i solen och njuta...

... i cirka 5 minuter. Sen var det dags igen... Regnkläderna fick på...


Sen hade vi en bra stund med rejält regn (vi kunde inte vänta längre innan vi gav oss iväg) och motvind på slätten... Jag vet faktiskt inte vad som är värst? Regn eller motvind?

Det var som sagt en blöt helg - det regnade alltså, inget annat ;-) - men vad gör väl det när man reser med så härliga, positiva och glada människor?!! Tack alla för en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0