Den tyschka katten i öknen ;)

Fick för ett tag sedan beställning på ett kort som en pensionerad arbetskamrat skulle ha. Hon härstammar från Tyskland och hon älskar att resa, bl a har det blivit kamelridning och detta var något som beställaren ville skulle prägla kortet. Den tyska biten löste jag... men kameler? Jag sprang runt på mässan i Uddevalla och frågade efter kameler - stämplar eller papper eller ngt annat i kamelform och fick lite konstiga blickar... ;)
Som ni ser gav jag upp kamelerna men gjorde en stor sol (för den skiner ju i öknen). Louise tipsade mig om att använda wellpapp, då jag ville ha ngt natur-/sandfärgat som då ska symbolisera öken... Långsökt? I vilket fall som helst blev både beställare och mottagare nöjda :)


Stämpel: Penny Black färglagd m distresser till en tysk katt ;D
Övrigt: Blommor o blad, wellpapp

Kommentarer
Postat av: Anki

Det var fint ändå - och kanske kissen står framför kamelen - och det är därför den inte syns? lol Ha en bra helg! Kram - Anki

2010-10-03 @ 10:10:09
URL: http://bargman.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Snyggt kort! Och utan mönstrade papper också, en riktig utmaning. :P Men det är kul att gnugga geniknölarna ibland. ;) Hoppas du hittade mycket fint på mässan igår, blev allt lite sugen på Frändefors och julkortspyssel, så du kan ju skicka infon när du har tid. :)



Kram på dig!

2010-10-03 @ 10:18:06
Postat av: Emelie

Snyggt kort! Och utan mönstrade papper också, en riktig utmaning. :P Är kul att gnugga geniknölarna ibland på lite svårare utmaningar. ;) Hoppas du hittade mycket fint på mässan igår. Blev allt lite sugen på Frändefors och julkortspyssel, så vore jättesnällt om du ville skicka infon om det när du har tid. :)



Kram på dig!

2010-10-03 @ 10:21:02
Postat av: Emelie

Snyggt kort! Och utan mönstrade papper också, en riktig utmaning. :P Är kul att gnugga geniknölarna ibland på lite svårare utmaningar. ;) Hoppas du hittade mycket fint på mässan igår. Blev allt lite sugen på Frändefors och julkortspyssel, så vore jättesnällt om du ville skicka infon om det när du har tid. :)



Kram på dig!

2010-10-03 @ 10:21:06
Postat av: Catrin (Lillstrumpa)

Jättefint kort! Ja, hitta kameler kan va en svår nöt att knäcka, men jag tycker lyckades bra med kortet ändå. Förstår att de blev nöjda. Nu väntar jag bara på att se va du shoppa på mässan... :)

Kramizar

2010-10-03 @ 10:54:27
URL: http://tsambika.blogg.se/
Postat av: Sara-SaGam

Var på mässan båda dagarna, men inte hela dagarna. Men frågan är vilken mässa? Jag var i Partille. Besökte du Karlstad eller kanske Gävle? Hoppas vi ses snart i annat sammanhang.

2010-10-03 @ 19:29:18
URL: http://sagam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0