Julklappstips?

Det finns ju ALLTID den där personen som är sååå svår att köpa julklapp till och varje år undrar man VAD ska jag hitta på? Varför inte ge bort ett litet ”upplevelsehäfte” med löfte om biobesök, pubkväll, massage, fotvård, disken etc etc… Ngt som just DEN personen skulle uppskatta!

Jag har gjort ett litet ”biljett-/presentkorts-häfte”, eller vad man kan kalla det, med den typen av ”presenter”. Jag har använt mig av craft cardstock som bas och gjort en liten förpackning och dekorerat med Landstokens härliga julpapper, Merry Christmas. I häftet sitter det sex biljetter som jag ”skårat” nedtill så att de ska vara enkla att riva av. Biljetterna sitter fast i förpackningen med två större brads som håller ihop allt. Man stänger genom att föra in ”locket” under fliken nedtill. Jag har dekorerat enkelt med halvpärlor.

Från sidan ser det ut så här. Förpackningen är alltså gjord av en lång remsa som jag bigat på flera olika ställen. Den ser ungefär ut som en sån där tändsticksförpackning med ett tiotal tändstickor i.

Jag har satt in två små lappar där jag kan skriva vad presentkortet innehåller. Den översta lappen har jag stansat ut med en mindre die jag hade. Här kan ni oxå se den ”skårade” kanten nedtill. Jag har egentligen bara gjort en lång rad med hål.

 
Detta häftet passade jag på att göra när jag var på Utbyträffen för några veckor sedan. Jag gjorde den för Creativica men det passade så bra att jag kunde delta i en av tävlingarna med den och gissa vad? JO jag vann!!! :) :) :) Jättekul! I vinst fick jag ett stort paket med material till att göra det minialbum som Madde höll kurs i på träffen. Tusen tack för att ni röstade på mitt alster :)
Man ser ju inte speciellt mkt av vad som finns i paketet när jag ej packat upp det, men ni kan kanske ana ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0