Här prövade...

...jag mig på en specialvikning som jag såg i Ett Trykk. Den var dock lite klurig... De två flärparna drar lite snett och dessutom kan de "haka i varandra" ibland när man stänger kortet... Ska testa vikningen igen och då pröva med att limma papperet över flikarna lite annorlunda. Kommer testa att sätta den dubblehäftande tejpen med samma avstånd från flikarna så drar de förhoppningsvis inte snett och då kanske de inte hakar i varandra heller... Jag kan ju iaf hoppas på det :)
Stjärnan fick jag idén om också från Ett Trykk och den var riktigt kul att vika till!
 
 
Stämplar: Kortmakaren. Granen embossad med ett grönglittrande pulver och texten embossad i clear.
Papper: Landstoken
Verktyg:Martha Stewart bigbräda, Cuttlebug, Spellbinderdies

Kommentarer
Postat av: Iffa

Åh, den där vikningen har jag prövat en gång för flera år sedan...........tyckte precis som dig att den var lite knepig och drog lite konstigt så därför har jag aldrig gjort den igen, men min mall till det har jag kvar i gömmorna =)
Härligt och snyggt blev kortet tycker jag!!

2012-12-03 @ 18:26:50
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0