Igår bloggade...

... jag detta kort hos Creativica. Jag kallar det "kort med gap" (tycker verkligen det ser ut som ett djurgap när kortet är halvöppet ;) ) och 17e januari ska jag hålla en kurs, på Creativica, i kortvikningar där denna är den ena av två.

Jag har stämplat Bo Bunnys vackra snöstjärna med Versamark på vitt albumblad och embossat med Clear embossingpulver. Sen har jag färgat in papperet med olika blå distressfärger med hjälp av Ink Blending Tool.


Ett par halvpärlor är alltid ”pricken över i:t” och jag har fäst ett organzaband under stämpelmotivet, runt kortet, så man ska kunna stänga kortet ordentligt. Annars glipar det för mycket då det är många lager papper.
Själva kortet är 10x10cm och så här ser det ut när man öppnar det.


Jag har bigat med hjälp av falsben och skärmaskin. (Egentligen brukar jag använda MS bigbräda men då den har måtten i tum och jag gjort detta kort i centimeter funkade det inte riktigt ;) )


Insidan har jag dekorerat med papper från Papirdesign samt med samma papper som jag använt till kortbasen, DCWVs glittriga cardstock, och stämplat med Maja Designs snöstjärnestämplar – de är ju sååå söta! Dessutom har jag stämplat med textstämpeln Vinterhälsningar, också den från Maja Design. Även här har jag använt olika blå distressdynor.



Stämplar: Bo Bunny stor snöstjärna och liten textstämpel, Maja Design små snöstjärnor och textstämpel
Papper: DCWV blått glittercardstock, Papirdesign
Övrigt: Halvpärlor, organzaband
Verktyg: Skärmaskin, falsben, embossingfön, ink blending tool

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0