Nytt år - almanacka

Nytt år och jag tänkte ge mig på ett almanacksprojekt i år. Som grund i projektet använder jag ett CD-fodral som jag ställer öppnat på hyllan eller bordet – en perfekt ställning! Dock kan man kanske inte fylla på med alla bladen samtidigt - det finns det inte plats för :) .

Jag har färgat in ett slätt cardstock med hjälp av blå distresser. Därefter har jag fortsatt att stämpla med den mörkaste av samma blå distresser, Chipped Saphire. Jag har lagt på gesso med hjälp av en stencil av Punchinella. Sen har jag stämplat med svart Versafine. Luftballongen har jag stämplat på ytterligare ett infärgat papper, klippt ut ballongen och monterat den med 3D-kuddar för att få lite volym.

Själva almanacksbladet har jag loggat ner från nätet och skrivit ut. Det finns mycket att välja på men just denna hittade jag här. Då ett tema denna månaden är tags har jag stämplat med en tagstämpel och året 2013, på ett likadant distressinfärgat papper, och petat in den under almanacksbladet. Lite spets o snöre i ändan av tagen funkar alltid :) .

Jag avslutade med lite bling och halvpärlor och här ser ni också hur bra ”CD-stället” funkar ;)


Stämplar: Viva, Inkadinkado
Papper: Vit slät cardstock infärgad med olika blå distresser
Färg: Vit Gesso, stämplat med Distress och Versafine
Övrigt: Spets, tråd, bling, halvpärlor, almanacksblad från nätet, punchinella som stencil
Verktyg: Ink Blending Tool, Crop-a-Dile

Kommentarer
Postat av: Iffa

Häftigt!!
Snygga blåa kontraster du fått fram här och så häftigt ballongstämpel =)
Smart med CD-fodralet, tänk vad mycket annat man kan använda saker till än vad det är tänkt,hihi!
Kram på dig!

2013-01-09 @ 14:59:52
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0