Idag visar jag...

... er en kortvikning som är lätt och går snabbt att göra men ändå så läcker i mitt tycke.

Börja med att skära till de tre bitar papper du behöver.

 
Den första biten ska vara 14 cm bred och 15 cm hög.
Biga den 3 cm från varje sida, därefter använder du valfri kantstans. Försök måtta så att mönstret hamnar på samma höjd på båda sidorna, det blir snyggast.
 
 
Den andra biten ska vara 12,5 cm bred och 15 cm hög.
Denna ska bigas vid 2,25 cm på varje sida. Även här använder du kantstansen efter bigningen.
 
 
Den tredje biten ska vara 7,8 cm bred och 18 cm hög.
Här är det viktigt att du först använder kantstansen längst ner på papperet och först därefter ska du mäta 15 cm upp från nederkanten och biga där.

 

Nu är det dags att montera kortet. Limma fast remsans flik bakom den andra biten. 

 
Därefter limmar man ihop  första och andra biten, men enbart biten innanför bigningarna. Under flärpen skriver man sin hälsning.

Nu är det dags att dekorera!
Jag valde att endast använda mig av en textstämpel – med en av de härliga texterna från K-designs, samt enkla dekorationer. Javisst – det blev ett bröllopskort!

Stämpel: K-design
Papper: Vintage Summer Basics
Dekorationer: Band, brads, charm
Verktyg: Martha Stewart skärmaskin, bigbräda och kantstans Doily Lace

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Vilken läcker vikning! Tack för inspirationen!

2014-02-08 @ 13:10:00
URL: http://gunvors.blogg.se
Postat av: Gabriella

Den är så fin! Ska göra min första idag. Är hög tid!

2014-02-09 @ 10:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0