Bröllop med Concord & 9th

Jag gissar att ni varit med om det också? Dagen då jag såg stämpelsetet Painted Rose från Concord&9th var jag körd – jag inte bara VILLhövde det, jag BEhövde det!!! ;-)
Jag gillar den lite slarviga stilen på de två färglager man stämplar för att bygga blomman och bladen. Här har jag använt stämpeldynefärgerna i Altenewseten – Rose petal och Green meadows.
Som botten har jag använt mig av turnabout-stämpeln Heart. Jag stämplade med samma dynor och en av stämplingarna har jag embossat med guld.
För att få lite dimension stansade jag ut flera vita rosor och limmade ihop innan jag fäste på kortet med 3D-tejp. Jag tror att det blev fem eller sex lager till slut. 
Bokstäverna heter Attraction och är ett alfabete från Tonic Studios. Absolut bästa sättet att fästa bokstäverna är att man, INNAN man stansar ut, klistrar fast Stick-It på baksidan. Det är SÅ smidigt!! Bara man kommer ihåg Stick-It…. men jag gjorde faktiskt det denna gången och jag har lovat mig själv att jag måste fortsätta komma ihåg… Om du inte testat Stick-It förut måste du göra det – DÅ förstår du varför det är viktigt att ha minnet med sig;-)
Stämplar: Concord&9th, Karen Foster snapstamps
Die: Concord &9th, Tonic Studios
Övrigt: Embossing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0