Julkort med Altenew

Igår bloggade jag för CiliInPapers och jag har använt mig av Altenews Bountiful Branch och gjort några stycken likadana, eller ja, nästan likadana kort. Om man använder sig av en Misti, eller liknande, är det ju supersmidigt att stämpla upp flera likadana motiv. Här blev det tre olika varianter för min del och bären gjorde jag i två olika färgställningar.
Förutom texten som följer med kortet har jag använt mig av en god jul-text från hÄnglar & Wings. Alla texter är stämplade med svart dyna och embossade med clear embossingpulver.
Bären stämplas med tre färgnyanser och bladen inklusive kvisten stämplas med fyra nyanser.  
Har ni använt er av Altenews layeringstämplar någon gång? Det är inte svårt och här ser ni den beskrivning som finns med i setet där man kan se hur man ska placera stämplarna; vilka punkter man ska titta efter när man placerar nästa stämpel - lätt som en plätt! :-) Dessutom finns det med exempel på hur man kan placera stämplarna och jag har faktiskt följt de exemplen på just dessa korten.
Så ligger du lite efter i produktionen - gör en bunt kort med layeringstämplar så kommer du ikapp :-)
Stämplar: Altenew, hÄnglar&Wings
Färger: Stämpeldynor från Altenew
Övrigt: Embossing, Misti
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0