Concord&9th - Stampers Anonymous - Tim Holtz - Sizzix

Idag bloggar jag dessa två kort, som är lika varandra men ändå med lite variation, för CiliInPapers.
Bakgrundsstämpeln på båda korten är en Tim Holtz-stämpel från Stampers Anonymus och jag har stämplat den med distresser. Därefter har jag stämplat det vackra höstlövet från Concord&9th. På första kortet har jag enbart stämplat med en brun dyna. Jag dekorerade med ett band och några halvpärlor och textstämpeln kommer från ett Bo Bunny-set.
På det andra kortet har jag embossat lövet i guld. Även här fick det bli en text från samma set från Bo Bunny samt lite halvpärlor. Men det som ramar in kortet är en av de nya bårderna, ”Impresslits”, från Sizzix och Tim Holtz. Den både skär ut och embossar i ett svep – mycket smidigt! 
Här ser ni det guldembossade lövet på nära håll och ni ser också lövets ”bakgrundsstämpel”.
Ser ni vilket djup det blir på embossingen på kantbården?! Det är verkligen jättetydligt! Dessutom har jag färgat in den lite med brun dyna.
Stämplar: Tim Holtz Stampers Anonymous, Concord&9th, Bo Bunny
Embossingfolder/die: Sizzix Tim Holtz
Övrigt: Bakgrundsstämpelfärg är Distress Ink, embossat med guld

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0