Crafty Individuals till modedesigner

Beställningen löd: Det är till en modedesigner som fyller 40 år.
Jag valde en för mig ovanlig färgskala - gult, och tycker det passar bra till temat.
Bakgrunden är gjord med distresser och jag har stämplat livstycken i samma färgskala. För att göra det hela lite spännande valde jag att snöra ett av livstyckena med hjälp av nål och sytråd.
 
En närbild på mitt snörade livstycke.
Siffrorna är infärgade på samma  som bakgrunden, utstansade och täckta med glaze.
 Jag valde att stämpla provdockan i svart och embossa med clear embossingpulver. 
Stämplar: Crafty Individuals, Altenew (grattistext)
Dies: Lifestyle Crafts
Färger: Distress Inks
Tekniker: Embossing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0